Service Designer

Solliciteer nu

Service Designer

Jij zit vol goede ideeën en hebt de ambitie om de zorg te innoveren en te verbeteren met jouw kennis van Design Thinking. Samen met collega's en zorgverleners ga jij zorgpaden ontwerpen en doorontwikkelen voor Ksyos. Jij bent ambassadeur van alle gebruikersbelangen en weet waar écht behoefte aan is. Wil jij bijdragen aan het toegankelijk houden van de gezondheidszorg voor iedereen in Nederland?

Solliciteer dan direct voor de vacature van Service Designer bij Ksyos! 

Samen houden wij de zorg toegankelijk voor iedereen.

Full-time / Part-time · Hybride (thuis en kantoor)





Jij werkt

Als Service Designer help je mee aan het doorontwikkelen van innovatieve, digitale zorgpaden. Bij jouw stakeholders (huisartsen, (para)medici, de patiënt of je collega’s vanuit de business) verzamel je knelpunten en behoeftes die je grondig onderzoekt. Het kan zijn dat een oplossing alleen een proces-aanpassing betreft, maar meestal is een aanpassing of toevoeging aan ons digitale platform aan de orde.

Jij verkent in nauwe samenwerking met een UX Designer en een Business Analist mogelijke oplossingen. Daarbij schakel je continu met stakeholders om tussentijdse resultaten te valideren. De software van ons Platform wordt intern ontwikkeld door één van onze Ontwikkel Teams waar jij onderdeel van uitmaakt. Omdat Ksyos agile/scrum werkt in sprints van 2 weken, komt het vaak voor dat je een oplossing in meerdere iteraties realiseert. Hierdoor is er veel kans om voortschrijdend inzicht vanuit de praktijk toe te passen in je ontwerpproces.

Als Service Designer bij Ksyos ben je verantwoordelijk voor:

  • Het onderzoeken, ontwerpen en ontwikkelen van verbeteringen voor bestaande en nieuwe dienstverlening;

  • Behoefte-onderzoek en evaluatie van innovaties d.m.v. kwalitatieve en kwantitatieve methoden;

  • Co-creatie met onze zorgverleners en je collega's uit de business;

  • Het opstellen van service blueprints en user journeys;

  • Het toepassen en uitdragen van Design Thinking en jouw design werkwijze zowel binnen, als buiten je team. Dit doe je door recente ontwikkelingen en nieuwe inspiratie vanuit jouw vakgebied te delen met o.a. brainstorms, creatieve sessies maar ook presentaties.

Dankzij jouw werk kunnen wij innovaties doorvoeren in de zorg. Een mooi voorbeeld hiervan is onze dienst GGZ:

Jouw team

Ksyos is een dynamische, groeiende organisatie die zich richt op het innoveren & verbeteren van de zorg door middel van moderne, digitale technologie. Bij Ksyos houden wij gezondheid toegankelijk en krijgen patiënten de aandacht en zorg die zij nodig hebben. Deze missie verbindt alle collega's in onze organisatie met elkaar. Hiervoor werken wij hard, maar we vinden het ook erg belangrijk om plezier te hebben met elkaar. Wij zien elkaar daarom regelmatig op kantoor en maken naast het werk tijd om samen te lunchen, een potje pingpong of voor een drankje na het werk.

Jij werkt als Service Designer op ons kantoor in Amsterdam, maar als je dit wilt ook gedeeltelijk vanuit huis. Je bent onderdeel van één van onze vijf multidisciplinaire scrumteams binnen de afdeling Design & Tech, samen met full stack- en front-end developers, een business analist, UX designer en een software tester. Ook zijn er meerdere Product Owners en BI specialisten.

Daarnaast is jouw home-base het Service Design Chapter met op dit moment 3 andere Service Designers, waaronder jouw Teamlead. Je wordt ook lid van het Design Guild, waarin je regelmatig samenkomt met de UX Designers en Business Designers voor kennisdeling en inspiratiesessies. Op deze manier hebben we altijd creatieve probleemoplossers om mee te sparren.

Wil jij een eerste indruk van de collega's met wie jij binnen Ksyos gaat samenwerken? Scrol even door de foto's hieronder!

Jij bent

Als Service Designer krijg jij er energie van als verbeteringen leiden tot een naadloze ervaring voor onze patiënten en zorgverleners. Jij bent nieuwsgierig naar wat er voor hen belangrijk is en hoe jij dat kan vertalen in onze (digitale) dienstverlening. Als Service Designer kun je out of the box denken en ben je een goede luisteraar. Met je sterke analytisch vermogen zet je alle inzichten om tot een succesvol ontwerp.

Daarnaast heb jij:

  • Een afgeronde relevante hbo of wo opleiding, direct gerelateerd aan (Service) Design;

  • Meerdere jaren werkervaring is een eis (medior niveau). Des te relevanter, des te beter natuurlijk! Je kunt bijvoorbeeld denken aan Service Design, zorginnovatie en het werken in een software team;

  • Theoretische kennis op het gebied van Service Design, Design Thinking en Human Centered Design, alsook ervaring in de toepassing daarvan;

  • Een grote mate van zelfstandigheid, eigen initiatief en daadkracht om goed te kunnen samenwerken in een multi-disciplinair scrumteam;

  • Goede communicatieve vaardigheden in zowel het Nederlands, als het Engels.

Ervaring in de gezondheidszorg of kennis van het zorgstelsel in Nederland is een pré.

Jij krijgt

Binnen Ksyos kun je écht impact maken, jouw mening wordt gehoord. Ook word je uitgedaagd om beter te worden en continu de juiste keuzes te maken, op het juiste moment. Verandering is de enige constante factor waardoor jij snel ontwikkelt.

Jij krijgt voor jouw inzet als Service Designer bij Ksyos:

  • Een goed bruto maandsalaris tussen de €3.600,- en €4.700,- afhankelijk van jouw werkervaring en senioriteitsniveau;

  • In eerste instantie een contract van tijdelijke aard van 7 of 12 maanden, waarbij wij streven naar een duurzaam dienstverband;

  • De mogelijkheid om fulltime (40 uur) of parttime (32/ 36 uur) te werken;

  • Een laptop (Apple) en een telefoon (iPhone);

  • Altijd een reiskostenvergoeding voor woon-/werkverkeer;

  • Leuke, gezellige collega's die niet kunnen wachten om samen met jou verder te bouwen aan de toekomst van de gezondheidszorg in Nederland!

Wil jij meer weten over de aanvullende arbeidsvoorwaarden? Bekijk nog eens de werken-bij pagina bij het stuk "Wat kun je verwachten"*.

*De voorwaarden van de arbeidsovereenkomst zijn onderhevig aan het Ksyos beleid en richtlijnen.

Solliciteer

Voel jij je verbonden met ons designproces, werkwijze & kernwaarden? Solliciteer direct als Service Designer met jouw CV en motivatiebrief. Na het solliciteren volgt er sowieso in de basis een:

  1. Telefonische intake van 20 minuten met onze Corporate Recruiter;

  2. Een 1e gesprek (digitaal mogelijk of op kantoor in Amsterdam) met één van onze Service Designers en de Corporate Recruiter;

  3. Een 2e gesprek op kantoor met een andere collega en onze Teamlead Service Design.

Als laatst stem jij met de Corporate Recruiter jouw startdatum af! Heb jij nog vragen? Neem gerust contact met ons via werkenbij@ksyos.nl of 020 600 0060.


Wij hechten waarde aan een persoonlijke aanpak in ons sollicitatieproces. Hoewel wij acquisitie op basis van deze vacature begrijpen, wordt dit daarom niet gewaardeerd.